Photobucket

关注者

2011年8月22日星期一

2011 . 8 . 22

摩斯特•DA.MON.STER (feat. KLG Sqwad)

小時候,當你哭泣的時候,爸爸媽媽總是緊握你的小手

對你說:“別哭了,我們回家吧!!”;

長大后,你的爸爸媽媽是否曾哭著對你說:

“我不哭,求你別放開我的手,請你帶我回家好嗎?”

也許,你的無知蒙蔽了你的良知???!!!

是時候喚醒自己的心,聽一贏他們的聲音了!!!

記得,他們不是你生活上的過期垃圾,

他們是養育你的爸爸媽媽啊!!!










Expired Rubbish (feat. Ming The Chin & Balan Kashmir from KLG Sqwad)


不要哭 不放手 記得抓緊我的雙手
我帶你走 走到最後
小時候他叫你 baby 小時候你犯錯他不會生氣
就算偷東西 傷害自己 他們不會放棄你
反而不斷不斷保護你

生活就算多么苦 也會把所有時間
分配好為你付出 非常幸福
被寵壞非常幸福 放慢腳步
哪有吃苦 Life is wonderful

慢慢長大 你也開始跟世界變化
他們不斷老化 麻煩啦
他們不停吵架 跟他們吵架
老人家 記憶開始變差

你有自己二人世界 創造自己家人空間
哪有空檔照顧爸爸媽媽
當他們過期垃圾沒用啦
聽一聽他們心裡話

不會再哭 不會放手 記得抓緊我雙手
Let me go home Let me go home

Rap(粤语)
總會有一日 你自己會變成老人
總會有一日 你會老化記憶變慢
會唔會 又比你哋話我麻煩麻煩
放棄吧 就好似當我哋係過期垃圾
就好似你而家做嘅所作所為
不理不管不問由佢哋自生自滅
倒不如 你出世時我將你送去孤兒院
唔使麻煩你大個時 將我送去老人院
話你知 工作賺錢唔係只係為咗自己
唔該唔好忘記佢哋 無佢哋就無而家嘅你
如果你放棄佢哋 如果你拋棄佢哋
到時自己親生子女拋棄自己你就會知道嗰啲滋味
供你去出國讀書 乜嘢博士碩士學士
都係假嘅 爛有學問 尼啲就叫做自私
點解當初要養你個無情無義
無得揀因為你係我嘅親生孩兒

不會再哭 不會放手 記得抓緊我雙手
Let me go home Let me go home

Rap(福建)
您爸講卡安呢最 汝安怎pun是無聽
這拜鞋少年家仔 應該死八大聲
您爸詞你詞卡今日 明仔汝都愛拼
那莫我 汝甭想汝有汝這條命

Rap(英语+福建)
hey ma i know you getting worried what you son be doing
rest assured he's out making a meal to keep the cycle movin
but lately he's been going through a rough patch
home is home you aint gotta be lockin that door latch
all that late night 三更半冥 講我暗冥鬼
all i wanted was to make an extra of that money镭
and to bring home a decent girl dressed in melinda looi
and with the fam' around life is beautiful oh 死八水

Rap(印度+英语)
inthe batham ventrum ( 译i need this bond )
inthe kannal theddum ( 译these eyes keep looking )
where did my fam go the blessing is straight sorgem(译heaven)
Nevermind the hard times we had soul food like we should
I survive the tough night times
Momma told me sky's limit but i didnt listen
Now i know whats missing inside this home of mine this empty feeling
Most of us dont see it before we start missing it
Amma Appa how do i thank you for everything
Matta Pitta Guru Deivam ( 译Mom Dad Teacher God )
What's a man without a family now thats sellvam(译wealth)
Now look into the eyes of your new born
And feel how they felt when you arrive through the storm Come on

不會再哭 不會放手 記得抓緊我雙手
Let me go home Let me go home

没有评论:

发表评论